We hebben een muzische week achter de rug
we hebben
gezongen...
gesprongen...
gedanst...
muziek gespeeld...
We moesten heel goed luisteren naar de verschillende geluiden, alleen zo konden we een geluiden memorie spelen.
In de poppenhoek konden we repeteren , er werd gezongen, gitaar gespeeld en ...
Er moest natuurlijk ook gewerkt worden, de kleuters telden de trommels en plakten telkens twee stokjes bij de trommel.
We knutselden een xylofoon met verschillende kleuren.
Zoeken naar verschillende muziekinstrumenten. Dezelfde instrumenten krijgen dezelfde kleur.
De hele klas speelden een orkest en de juf was de dirigent.
Lien was jarig en dat vierden we op een muzische manier. Er werd gezongen en we speelden muziek voor haar.
In een week vol muziek kon dansen natuurlijk niet ontbreken. We hielden een klein feestje voor onze jarige!
Gitaren kleven van klein naar groot.
experimenteren met een xylofoon.
Hoe klinken de stokjes?
Op de vloer...
tok tok tok ...
Op de muur ...
tak tak tak ...
Met de stokjes op de trommel ...
rom bom bom ...
Stokjes weg en nu met de handen!
En trommelen maar...
Experimenteren met de tamboerijn.
Dansen met de tamboerijn.
zingen en dansen :
"Ik zag twee beren broodjes smeren, ooh dat was een wonder!"
Nieuwe geluiden om te ontdekken.
Wat kan je allemaal met de klankstaven, de belletjes, de triangel en de schuddoosjes.
Op het einde waren we allemaal uitgeput en moesten we wat tot rust komen. De zee werd nagebootst en we konden luisteren naar de mooie muziek van de klarinet.
Terug aangekomen in de klas probeerden we muzieknoten te tekenen.
Muzieknoten schilderen.
tot volgende week!